Skip to Content Contact Us
שיפי מדריך: כך תבחרו את מגן המסך הטוב ביותר למכשירכם

שיפי מדריך: כך תבחרו את מגן המסך הטוב ביותר למכשירכם

השאלה וההתלבטות הנפוצה ביותר בעת קניית מכשיר חדש היא איזה מגן מסך כדאי לנו לשים, של איזו חברה, מאיזה סוג, חומר ועוד. אנחנו בשיפי החלטנו לקחת את העניין לידיים ולפרק את העניין לגורמים כך שנוכל להסביר לכם בצורה הפשוטה ביותר כיצד לרכוש את מגן המסך הטוב ביותר בשביל המכשיר החדש שלכם. הכירו את שיפי מדריך: כך תבחרו את מגן המסך הטוב ביותר למכשירכם

מגני המסך בשוק מתחלקים לשתי קטגוריות ולא מעט תתי-קטגוריות, כאשר הקטגוריה הראשית היא מגני הזכוכית המוכרים לכולנו והקטגוריה המשנית היא מגני הסיליקון שנכנסו לחיינו יחד עם המסכים המקומרים וייתכן כי לפני כן. לפני שנצלול לפרטים, נדגיש כי מגני הזכוכית עדיין מספקים את ההגנה הטובה ביותר למסכים שטוחים (חסרי קימורים, כדוגמת אייפון), בעוד שמגני הסיליקון מהווים פתרון כמעט מושלם למכשירים אשר עושים שימוש במסכים מקומרים כדוגמת ה-Galaxy S10, Galaxy Note 10 וכו’.

מגני זכוכית

מגני הזכוכית הם מגני המסך הפופולריים יותר בשוק, זאת עקב העובדה שרוב המכשירים כיום משתמשים במסכים שטוחים. מגני זכוכית מציעים בדרך כלל רמת קשיחות העונה להגדרה “9H“, כאשר על ההגדרה הזו ניתן לקרוא בהרחבה בלחיצה כאן. בפשטות, ההגדרה מעידה על כך שהזכוכית מסוגלת לעמוד בשריטות מסכינים, מפתחות ועוד בדומה למסך הסמארטפון שלנו.

מנגד, בעוד שכלל מגני הזכוכית מציעים את רמת הקשיחות המוזכרת לעיל, מעטים יותר הם המגנים הכוללים גם דבק איכותי אליו הרוכשים בדרך כלל לא שמים לב ועשויים מחומרים מיוחדים. לדוגמה, שלל המגנים הנמצאים כרגע בשוק עשויים מזכוכית מחוסמת בלבד, בזמן שחלקם משלבים גם זכוכית מחוסמת וגם פוליאסטר ומעטים מהם עושים שימוש בחומרים כמו אלומינוסילקיט. תערובת האלומינוסילקיט (Aluminosilicate) משלבת אלומיניום, סיליקון וחמצן ליצירת הזכוכית, כך שזו תעניק למשתמש עמידות גבוהה ויוצאת דופן מפני שריטות לצד עמידות משופרת בפני נפילות.

בנוסף לכך, מגני הזכוכית בשוק שונים האחד מהשני גם בעובי, בשעה שחלקם יכולים להגיע בעובי של 0.2 מ”מ והאחרים בעובי של 0.5 מ”מ. על הנייר, זכוכית עבה עדיפה על זכוכית דקה, אך בעת שילוב זכוכית עבה מידי היצרנית עלולה לפגוע ברגישות המסך למגע וכך לפגום בחוויית השימוש במכשיר. עקב כך, רוב יצרניות מגני הזכוכית בוחרים בעובי של 0.3 מ”מ המהווה נקודת איזון בין עובי לרגישות.

אומנם, השליטה של מגני הזכוכית בשוק הולכת ופוחתת כיום בזמן בו סמסונג מוכרת את כל מכשירי הדגל שלה עם סורקי טביעות אצבע מתחת למסך ומסכים מקומרים. כידוע, זכוכית אינה מגיעה בתצורה מקומרת מטבעה, אך כן ניתן להגיע למצב בו הזכוכית מתיישבת באופן אחיד ומושלם על גבי מסכים מקומרים כדוגמת אלו של סמסונג.

ישנם שלושה פתרונות במידה ויש ברשותכם את אחד ממכשירי הדגל האחרונים מבית סמסונג, הפתרון הראשון הוא שבמידה והמכשיר שברשותכם אינו כולל סורק טביעות אצבע מתחת לפני התצוגה, ניתן להשתמש בזכוכית מלאה (Full Cover) הכוללת דבק בכל צדדיה, מוצעת עבור תג מחיר זול וקלה להשמה. הפתרון השני הוא מעבר למגן סיליקון עליו נדבר בהמשך, בעוד שהפתרון השלישי הוא שימוש בזכוכית הכוללת דבק המתיישב על המכשיר באמצעות אור אולטרה-סגול (Ultra-Violet או UV) ומאפשרת גם לסורק טביעות האצבע לעבוד דרך המסך וגם להנות מדבק איכותי ומלא על המסך כולו.

מגני סיליקון

מגני הסיליקון הפכו יותר ויותר פופולריים עם כניסת המכשירים בעלי המסכים המקומרים לשוק, המכשירים הללו אתגרו את יצרניות מגני המסך וגרמו להן לחשוב על פתרון מהיר וקל לביצוע. הפתרון שהגיע אלינו הם מגני הסיליקון, כאשר אלו מציעים גמישות מקסימלית תוך שמירה על המסך מפני שריטות לצד הגנה מעט חלשה יותר מפני נפילות.

עקב כך, כפי שהזכרנו בתחילה, מגני הסיליקון מהווים אלטרנטיבה מעולה למכשירים בעלי מסך מקומר במחיר זול, אך אינם הבחירה הטובה ביותר למכשירים בעלי מסך שטוח. מגני הסיליקון מאפשרים שימוש בסורקי טביעות אצבע הממוקמים מתחת לפני התצוגה, זאת עקב העובי הדקיק המאפיין אותם והחומר ממנו הם עשויים.

מגני הסיליקון הנמצאים בשוק עשויים מחומר הנקרא פוליאוריטן תרמופלסטי (Thermoplastic Polyurethane), או מפוליאתילן טרפטלט (Polyethylene Terephthalate). חלק ממגני הסיליקון אף עושים שימוש בשניהם כמו מגני הסיליקון המיוצרים על ידי חברת Otterbox בסדרת ה-Alpha Flex. עם זאת, ובדומה למגני הזכוכית, גם מגני הסיליקון נפרדים האחד מהשני בגזרת העובי, כך שחלקם יציעו עובי דקיק וחלקם האחר יגיעו בעובי רב יותר.

מחירים

את מגני הזכוכית ניתן להשיג במחירים זולים במיוחד הנעים בין 16 שקלים למגן הזכוכית הסטנדרטי, ואלו יכולים להגיע עד למחיר של 109 שקלים למגנים איכותיים יותר המשתמשים בשילוב של זכוכית מחוסמת ופוליאסטר יחד.

את מגני הסיליקון לעומת זאת, ניתן להשיג במחירים המתחילים ב-59 שקלים למגני הסיליקון הסטנדרטיים ויכולים להגיע עד 100 שקלים ולעתים יותר למגנים העבים יותר אשר עושים שימוש גם בפוליאתילן וגם בפוליאוריטן.

לצפייה במגני המסך המוצעים באתר שיפי ניתן ללחוץ כאן

שיפי מדריך כך תבחרו מגן מסך

Back top top

ברוכים הבאים לשיפי


דילוג לתוכן