Skip to Content Contact Us
מטענים מקוריים

מטענים לאייפון 12 – כל מה שחשוב לדעת

מטענים הם נושא רגיש שרובנו נזהרים מלהיכנס אליו, המון סטיגמות, שמועות ודיווחים לא נכונים נפלו בקטגוריה הזו. אך בפועל, אין לנו יותר מידי ממה לפחד, בעיקר בגלל העובדה שהנושא פשוט מאוד כשלעצמו אך אפוף בשמועות מפחידות שמונעות מהקהל הרחב להבין מה באמת כדאי לרכוש. לפני רכישת מטענים לאייפון 12, או כל מטען לאייפון 12, סיכמנו לכם את כל מה שחשוב לדעת על מטענים לאייפון 12 בפרט, ועל מטענים בכלל.

הקטגוריה הראשונה היא המטענים המקוריים אותם מייצרת אפל. עד לסדרת האייפון 12, אפל כללה ראש מטען באריזה, החל מהאייפון 12, נפרדנו ממנו ונצטרך לרכוש אותו בנפרד. הקטגוריה השנייה היא מטענים מאושרים אפל, בקצרה, מדובר במטענים המיוצרים על ידי מותג אחר שהמטען שלו עבר את בדיקות הבטיחות של אפל לשימוש בטוח במכשיריה. החלקה השלישית כוללת את מטעני המותג המתחרים, שהם למעשה מטענים המיוצרים על ידי מותג מוכר אחר אך אינם מאושרים על ידי אפל. הקטגוריה האחרונה היא מטענים לא מקוריים, המטענים הללו בדרך כלל יתאפיינו במחיר זול וללא מיתוג.

מטענים מקוריים

בחלקת המטענים המקוריים נמצא כי אפל מציעה כיום 4 מטענים ראשיים מתוצרתה, שכולם יעבדו על האייפון 12 בבטחה, אך נבדלים האחד מהשני במהירות הטעינה. את האייפון 12 ניתן להטעין בהספק )וואט – Watt( מירבי המסתכם ב-20. כך שבמידה ותרצו להנות ממהירות הטעינה המירבית של המכשיר, תצטרכו לרכוש מטען המסוגל לייצא הספק כזה.

המטען הראשון מתוצרתה של אפל הוא המטען אשר ליווה אותנו עד האייפון 11, וזה הוא המטען הקומפקטי שלה בהספק 5 וואט )5V/1A(. האחרון מסוגל לייצא הספק מירבי של 5 וואט, מה שמהווה לאייפון 12 כניצול של רבע ממהירות הטעינה ממנה הוא יכול להנות.

מטענים מקוריים
מטענים מקוריים

הראש השני מתוצרתה של אפל הוא המטען אשר ליווה את החברה בסדרת האייפדים, וזה הוא המטען הגדול יותר אשר מגיע בהספק של 12 וואט. ביחס לאייפון 12, המטען משתמש ב-60% ממהירות הטעינה המירבית של האייפון, כך שעדיין לא מדובר בניצול הטוב ביותר, אך לגמרי בכזה שמספיק כדי להטעין את האייפון במהירות משופרת לעומת המטען הרגיל.

המטען השלישי בו משתמשת החברה אך אינו מגיע בקופסת המכשיר, הוא המטען הממוצע בגודלו המייצא הספק של 20 וואט. באמצעות המטען הזה תוכלו להשתמש במהירות הטעינה הגבוהה ביותר למכשיר, וראש המטען הזה מומלץ לשימוש גם לאלו מאיתנו המשתמשים במטען ה-MagSafe האלחוטי לאייפון 12.

המטען הרביעי אותו אפל מציעה לשימוש הוא מטען בהספק 30 וואט, וזה לגמרי יספק את הטעינה המהירה ביותר לאייפון 12, אך הדבר אינו אומר שהוא יטעין מהיר יותר מראש המטען המציע 20 וואט, אלא שהוא יטעין את המכשיר גם כן ב-20 וואט אך יתאים גם לטעינה של עוד מכשירים עקב ההספק הגבוה יותר. לדוגמה, במידה ויש ברשותכם מחשב Macbook Air עם מעבד ה-M1 או Macbook Air 13 Inch משנת 2018-2019, תוכלו להשתמש במטען הזה גם לטעינת האייפון 12 וגם לטעינת המחשב.

מטען מקורי לאייפון 12 

מטען מקורי לאייפון 11 ואייפון 11 פרו מקס

מטען מהיר מקורי לאייפון

יתרונות וחסרונות

היתרונות של שימוש במטענים מקוריים מתבטאים בעיקר בראש השקט, בו אתם יודעים בוודאות כי זה הוא המטען בו היצרנית של האייפון רוצה שתשתמשו והוא מיועד ב-100% לשימוש על האייפון.

החסרונות מנגד מתבטאים בתחילה כבר בתג מחיר הגבוה אותו אפל גובה, כך שבשעה שעל ראש מטען מקורי בהספק 20 וואט תשלמו כ-129 שקלים, על ראש מטען מקביל בהספק 25 וואט של מותג אחר המאושר על ידי אפל תוכלו לשלם 99 שקלים. בנוסף, בדיוק כמו בדוגמה שלעיל, יוצא שאנחנו מקבלים יתרונות אחרים למתחרים כמו הספק גבוה יותר המוצע במחיר אף נמוך יותר.

מטענים מאושרי אפל

מטענים אשר קיבלו אישור לשימוש בטוח על ידי אפל במכשיריה מסומנים בתג ייחודי הנקרא MFi, המהווה ראשי תיבות של המילים Made For iPhone )נוצר עבור אייפון(. את התג הזה מקבלות החברות השונות היישר מאפל ולאחר מעבר מלא של כל בדיקותיה של אפל על המטען של החברה. לאחר שהמטען עבר בהצלחה את כל מבחני האיכות והבטיחות, הוא מקבל את תג ה-MFi ורשאי להימכר בשוק כמטען “מאושר אפל”.

מטענים שכאלה ניתן למצוא כיום בשוק מיוצרים על ידי חברות כמו Otterbox, PureGear, Mophie ועוד. המטענים המוזכרים יתאפיינו בדרך כלל בתג מחיר נמוך יותר מהמטען המקורי, בעודם מציעים מהירות גבוהה יותר ואיכות זהה )משתנה ממותג למותג( או גבוהה מספיק )בהתאם למותג( על מנת לעמוד בסטנדרטים לקבלת התג.

יתרונות וחסרונות

היתרונות ברכישת מטען מאושר אפל כוללים בתוכם את היתרון שבקניית מטען מקורי. כלומר, עדיין תוכלו להנות מהראש השקט בידיעה שהמטען הספציפי הזה מיוצר במיוחד לשימוש עבור האייפון שלכם והינו מאושר לשימוש בטוח על ידי אפל. עם זאת, לעומת המטען המקורי, היתרונות לא עוצרים שם וממשיכים גם לתג המחיר הנמוך יותר, המהירות הגבוהה יותר בחלק מהמקרים והתאמה לטכנולוגיות עצמאיות של החברה כדוגמת ה-Super Charge במטעניה של PureGear.

החסרונות מצידו השני של המתרס עומדים בכך שללא מעט מאיתנו עדיין מדובר בתג מחיר הניתן להוזלה, חלקנו היו שמחים לוותר על תג האיכות של אפל עבור הוזלה נוספת ב-20 או 30 שקלים מדעות כאלו ואחרות. האם הדבר אפשרי ונכון? כן. וזו היא הסיבה לקיומם של מטענים מתחרים בהם ניגע ממש עכשיו.

מטעני מותג מתחרים

קטגוריית המטענים המתחרים כוללת בתוכה את כל המטענים המיוצרים על ידי שלל המותגים בשוק אשר מעוניינים להציע מטענים ללא לקיחת חלק במונופול של אפל. בקטגוריה הזו תוכלו למצוא כמעט את כל החברות בשוק, החל מחברות קטנות שקמו אתמול ועד חברות וותיקות כמו PureGear, Philips, Samsung ואחרות.

רגע מה? סמסונג? כן. כולנו יודעים שסמסונג מייצרת מטענים מעולים, היא אינה מציעה כלל וכלל מטענים לאייפון 12, אך את הכבל אנחנו כבר מקבלים באריזה, כך שכל מה שאנחנו מחפשים זה את ראש המטען. האם נוכל להשתמש בראש המטען המהיר של סמסונג עם הכבל שהגיע באריזת האייפון? בוודאי. למעשה, השילוב הזה יספק מהירות טעינה זהה לטעינה באמצעות ראש מקורי של אפל.

בעת חיפוש ראש מטען לאייפון 12, אנחנו זקוקים לכל ראש מטען המגיע עם יציאת USB-C, זאת בעקבות כך שבאריזה אנחנו מקבלים כבל עם חיבור USB-C בצד אחד ו-Lightning )החיבור לאייפון( בצד השני. חיבור ה-USB-C הינו קטן יותר מחיבור USB רגיל, כך שראש ישן בעל חיבור USB רגיל לא יתאים לכבל החדש.

יתרונות וחסרונות

היתרונות המרכזיים של רכישת מטען שאינו מאושר על ידי אפל ואינו מקורי מבית אפל נמצאים בחיסכון בתג המחיר, לצד העובדה שלא התפשרתם על איכות המטען וחיי הסוללה של האייפון. לדוגמה, מטענים מבית PureGear, Miracase, Silver Line, Otterbox, Samsung, Mophie ודומות לא יפגעו לכם בחיי הסוללה של האייפון גם אם אינם מאושרים על ידי אפל.

לעומת זאת, מטענים המתיימרים להציג את עצמם כמטעני מותג במחיר זול הם המטענים הגורמים לחיסרון בקטגוריה הזו עקב כך שלעתים נרכוש אותם מחוסר הבנה בתחום. יש לבדוק טוב האם המותג מוכר לפני רכישה של המטען, האם יש מאחוריו אתר ייצוגי, יבואן רשמי בארץ ועמידה בתקנים מוכרים כמו PD )ר”ת Power Delivery( או QC )תקן הטעינה המהירה של קוואלקום, ר”ת Quick Charge(.

מטענים לא מקוריים

גזרת המטענים הלא מקוריים תכלול בתוכה מטענים שיעשו לנו את העבודה, ולעתים לא. זה הוא סיכון בו אנחנו מתחשבים בעת רכישת מטען זול במיוחד שאינו מיוצר על ידי מותג המוכר בארץ. עם זאת, לא בהכרח מדובר במטען לא טוב, כל עוד אנחנו רוכשים אותו ממקום מוכר, אשר ייקח אחריות במידה והמטען מפסיק לפעול.

מטענים שכאלו ניתן למצוא ממותגים מתחילים כמו Baseline, Power Tech ו-Nordic, המותגים הללו עדיין מגששים את דרכם ומציעים מחיר זול במטרה להתחרות ביצרניות הגדולות ולתפוס לעצמן נתח שוק גבוה יותר עד לביסוס מלא כמותג אמין בעל מוצרים איכותיים. המטענים הללו יכולים לסגור לכם את הפינה במידה ואתם מחפשים מטען זול שלא יפגע בחיי הסוללה, אך גם לא יהיה הכי מהיר.

יתרונות וחסרונות

המטענים הלא מקוריים מתחרים בעיקר על הכסף הקטן שלכם, מטענים כאלה תוכלו למצוא לאייפון שלכם במחירים של 29.90 שקלים ולסגור את הפינה. עם זאת, מומלץ לעבור על המגוון כולו לפני הרכישה עקב כך שלעתים מותג אחד יציע מהירות גבוהה יותר עבור הכסף שלכם.

החסרונות בעת רכישת מטען שאינו מקורי מתבטאים בכך שאתם לא בהכרח בוחרים פה במטען הטוב ביותר, ובמידה ואתם מעוניינים לרכוש מטען אחד לטווח הארוך ואתם יודעים שאתם לא עומדים לאבד אותו, ייתכן כי עדיף לכם לבחור במטען מעט יקר יותר כדוגמת מטעני המותג המתחרים.

מטענים מתחרים
מטענים מתחרים

Back top top

ברוכים הבאים לשיפי


דילוג לתוכן